Sunday, May 24, 2015

Vertaiset parhaana tietolähteenä - miten eroon pistoskynistä?

Laiskan naisen ratkaisu: kysy googlelta. (Okei, tein tämän mutta vastausta ei ihan löytynyt)

Vielä laiskemman naisen ratkaisu: kysy vertaisilta!

Eli kun pistoskynien (esim. Gonal F, Ovitrelle) pakkauksissa lukee "kysy lääkkeiden hävittämisestä apteekista" niin on kai joku ennen minua selvittänyt kuinka itse kynä hävitetään? Ruiskuille ja neuloille mulla on tietenkin keräilypakkaus mutta kynästä puuttuu selko-ohje ja niitä kun alkaa nyt kertyä niin tässä siivouspäivän jälkimainingissa voisin yrittää hankkiutua eroon tarpeettomasta.

Ken tietää?

4 comments:

  1. Jos on tyhjiä niin voi heittää ihan tavalliseen roskiin tai sit jos niissä on lääkeainetta vielä niin viedä ihan vaan apteekkiin hävitettäväks :)

    ReplyDelete
  2. Mä oon vienyt kaiken apteekkiin ja on kelvannut. En viitsisi tavalliseen roskiin pistää.

    ReplyDelete
  3. Voi ne kaikki apteekkiinkin viedä. Mutta jos lääkeainetta ei oo jäljellä niin voi heittää tavalliseen roskikseen. Näin ainakin itselleni opetettiin töissä insuliinikynien ja muiden kanssa mitkä on samanlaisia kun nuo :)

    ReplyDelete
  4. Vein siis lopulta eilen apteekkiin kynät sillä olen huolissani kaikenlaisten lääkeaineiden päätymisestä luontoon. Ja vaikea maalikon tietää mitä kaatopaikallakin tapahtuu ja onko mahdollista, että tyhjennetyistäkin ruiskuista jotain päätyykin luontoon...Apteekissa sanottiin, että kynät voi hyvin palauttaa apteekkiin.

    http://www.theguardian.com/environment/2012/jun/02/water-system-toxic-contraceptive-pill

    ReplyDelete